reklama

02 S vyšším sebavedomím za lepším bývaním

Bývanie v podnájme je hlúposť, ktorú si uvedomuje snáď každý človek, ale napriek tomu ju množstvo ľudí robí. Niekedy človek nemá na výber...teda zrejme vôbec nemá na výber, keďže sa na také niečo dá, inak by si kúpil vlastný byt.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Problémom ale podľa mňa je, ako dlho sa v tomto podnájme zdrží. Keď sme sa s priateľkou sťahovali do Bratislavy, našli sme si 1-izbový bytík v Starom meste v krásnom a tichom prostredí za “ešte krajších“ 450eur mesačne. Boli sme tu noví, povedali si, že ako dočasné riešenie je to fajn a hneď ako to bude možné, kúpime si niečo vlastné. Rok sa s rokom stretol, druhý s tretím, tretí so štvrtým a stále sme hnili v tom 1-izbáku a vyhadzovali peniaze len tak do vzduchu. Och, za ten čas mohla byť už splatená jedna päťdesiatina úveru na vlastný byt.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každopádne keď už po rozchode prišlo na hľadanie nového bývania, na čo som nemal zrovna veľmi veľa času, znovu sa mi naskytala jediná alternatíva, a to podnájom. Po hĺbkovej analýze som svoj výber zúžil na 2 možnosti:

  1. Bývať s niekým v zdieľanom byte za menej peňazí

  2. Bývať sám za viac peňazí

A teraz ako si vybrať. Spýtam sa kamarátov. Funny fact: ženy mi jednoznačne odporúčali bývať sám. Budem mať súkromie, neriskujem zlých spolubývajúcich, nečakám na kúpeľňu, nikto mi nebude kradnúť jedlo atď. Muži jednoznačne za spolubývanie. Ušetrím peniaze, spoznám nových ľudí, nebudem sa nudiť sám, atď. Som tam kde som aj bol. Rozhodol som sa preto bojovať na oboch frontoch a uvidí sa, ako to celé dopadne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na hľadanie si bývania ako spolubývajúci mi boli odporučené stránky ako www.spolubyvajuci.sk alebo www.roommates.sk . Tieto stránky sú k ničomu a majú asi takú návštevnosť ako www.rukaviceasalynaleto.sk (vymyslená stránka). Naopak na hľadanie bytu do podnájmu bol celkom široký výber na stránkach rôznych realitiek alebo všeobecných stránkach ako www.nehnutelnosti.sk či www.byty.ba. Problém týchto stránok ale je, že realitka si spravidla pýta províziu vo výške mesačného nájmu. Nechcete ísť cez realitku, verte mi.

A potom tu máme náš starý dobrý facebook. Tam to žije priatelia. Keď sa Vám zdá, že máte nudu na Vašej stene a Vaši kamaráti už s Vami prestali zdieľať informácie, či už ukončili štúdium, aký majú dník, nezdieľajú životné múdrosti a iné, popridávajte sa do skupín na hľadanie bývania. Odporúčam skupiny Bývanie a podnájom v Bratislave, Bývanie a prenájom, Podnájom v Bratislave, Prenájom a Podnájom v Bratislave, Prenájom prenájom a podnájom v Bratislave... Po pár dňoch som sa už celkom slušne strácal v tom, čo už som videl a čo ešte nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po zvážení pre a proti som sa rozhodol, že pôjdem bývať sám. Moje kritéria boli:

  • Ružinov

  • Spanie na posteli a nie na rozťahovacom gauči

  • Kompletná rekonštrukcia/ novovstavba a zariadený

  • Do 450eur

Takýto byt neexistuje. Keďže som nebol ochotný oželieť ani jedno kritérium z prvých troch, musel som povoliť uzdu svojej peňaženke. Bol som na obhliadke piatich bytov a čo som sa naučil je, že všetko je to o sympatiách.

 Prvý vyzeral krásne na fotkách. Realita ale bola taká, že byt bol špinavý, zaprášený, hrdzavý a smradľavý. Klobúk dole pred fotografom.

 Druhý bol pekný, útulný, majiteľka po mne išla ako pes po údenom (alebo si len namýšľam?), ale akosi odignorovala fakt, že nechcem spať na gauči. Zbytočne zabitá pol hodina môjho života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tretí bol najkrajší. Úplne nový, 2-izbový, majiteľka sa cez telefón najprv zdráhala, že samému mužovi ho neprenajme, pretože by sa o byt nestaral, neupratoval ho, ale po osobnom stretnutí už bola na mojej strane. Level sebavedomia na laškovanie so ženami v pokročilom veku stúpol na 10 z 10. Žial zodpovedala tomu aj cena, ktorá bola privysoká.

 Štvrtý nebol ničím výnimočný, ale spĺňal všetky kritéria a bol za prijateľnú cenu. Prvýkrát bol na obhliadke so mnou muž a nie žena. Všetko ale prebehlo bez problémov a nebyť piateho bytu, bývam teraz tam.

 Piaty byt bol v dokonalej lokalite, mal všetko čo som chcel a za celkom prijateľnú sumu. Na obhliadke ma sprevádzala realiťáčka a suseda. S vypeckovaným sebavedomím som to na obe rozbalil a nakoniec to skončilo tak, že do 3 dní som sa mohol nasťahovať.

 Rýchlo treba odlajknúť všetky facebookove stránky, povymazávať si desiatky neznámych čísel, ktorým som volal, vybrať si peniaze na depozit+prvú splátku+druhú splátku+poplatok realitke (nechcete ísť cez realitku) a hurá sťahovať sa.

Takže najbližšie o tom.

 (photo taken from http://www.bigissue.com/the-mix/news/5215/supreme-court-ruling-supports-the-homeless-and-vulnerable)

 

Adam Flajs

Adam Flajs

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veľmi rýchlo sa pre niečo zapálim a rovnako rýchlo ma to zvyčajne aj prejde. Tentokrát je to blogovanie, uvidíme či potiahnem mesiac alebo dva. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu